Natuurwerkdag

woensdag 07 november 2012 14:29

PERSBERICHT: Natuurwerkdag met ChristenUnie Molenwaard

GROOT-AMMERS – Zo’n 30 vrijwilligers en kinderen bevolkten zaterdag 3 november het ‘Land van Remus’ aan de Wilgenweg tijdens de Natuurwerkdag 2012. Dit bijzondere stukje polderlandscha

p, waar ook de ‘Groene BSO’ gehuisvest is, werd winterklaar gemaakt. Ook een vijftal kandidaten van ChristenUnie Molenwaard liet blijken groene vingers te hebben.

Onder begeleiding van enkele deskundigen kreeg de moestuin zijn laatste beurt, werden fruitbomen en knotwilgen gesnoeid en sloten uitgebaggerd. Voor de kinderen was er binnen en buiten het nodige te doen, met jonge cavia’s en konijntjes als topattractie. Bestuursleden Ron de Jong en Bart van Luik van de Stichting tot beheer van Land van Remus konden dan ook terugzien op een bijzonder geslaagde dag. Lijsttrekker Gert Lems van de ChristenUnie sprak zijn waardering uit naar de vrijwilligers, die bij ‘Remus’ het landschapsbeheer op een inspirerende manier verbinden met educatie en ontspanning.

Reacties op 'Natuurwerkdag'