10 jaar ChristenUnie

P1305616maandag 01 februari 2010 21:35

Dit werd 30 januari groots gevierd in de Beatixzaal in Utrecht. Ondanks het slechte weer waren alle prominenten en vele leden en sympathisanten vanuit het hele land naar Utrecht getogen. Ruim 800 volwassen en 100 kinderen vonden hun plaats in het schitterende theater.

We werden na een hartelijk welkom verrast met een optreden door Kees Kraayenoord met zijn band. We werden niet alleen getrakteerd op super mooie nummers, maar we konden ook meezingen en dat werd vol overgave gedaan. De dag stond onder professionele leiding van Reinier van de Berg, die de ene gast na de andere aan ons voorstelde. Eerst was er tijd en aandacht om met elkaar terug te blikken en kwamen de mannen van weleer aan het woord. Arenda Haasnoot, predikant uit Geldermalsen hield een meditatie en daarna werd de zaal toegesproken door Arie Slob. Rond 13.00 uur werden we door de kiesvereniging Utrecht en Perspectief opgeroepen om “even” campagne te voeren op het Centraal Station. We kregen allemaal een blauw CU T-shirt en een fluitje en hebben de stationshal blauw gekleurd. Om 13.45 begon het middagprogramma en kwamen er nog een aantal geweldige sprekers aan het woord. De heer Arnold van Heusden, directeur van de evangelische Alliantie Nederland, sprak ons toe en wilde een symbolisch cadeau geven. Als belangrijk symbool voor christenen noemde hij de Ichthusvis. Hij had even in dubio gestaan de CU een verse vis cadeau te doen. Toch koos hij voor een ouder symbool van Christus zelf. Hij haalde een handdoek tevoorschijn, legde deze neer en bepaalde zo ons allen bij de voetwassing.

Voorts kwam Andre Rouvoet voor het spotlicht en hij deelde ons mee, dat hij volgend jaar nog niet stopt met de politiek, maar bereid is zich weer in te gaan zetten voor de CU. Jullie begrijpen dat dit met een daverend applaus werd ontvangen en we hopen en bidden dat wij samen met Andre als christenen onze stem nog heel lang mogen laten horen. Aan het eind kwamen honderd kinderen het podium op en zongen een zelfgemaakt lied op de wijs van “maak een vrolijk geluid voor de Heer”en overhandigde Andre Rouvoet zelfgemaakte cadeaus. Op de vraag van Andre aan een meisje wat zij wenste op dit feest, zei ze zonder te stotteren, “ik hoop dat de Here Jezus snel terug komt” en daar kunnen we allemaal alleen maar Amen opzeggen. Ook waren er via filmopnames felicitaties van de andere politieke partijen, met hier en daar een kattig ondertoontje, maar vaak ook vol respect voor onze bewindslieden. Bas v.d. Vlies trakteerde op een wijntje, omdat wijn bij feest hoort. Hij gaf wel als noot mee, dat we geen water bij de wijn moeten doen en deze goede raad nemen we graag aan. De dag werd afgesloten met het Wilhelmus, omdat onze koningin zondag haar verjaardag viert en we haar vanaf het Beatrixtheater alvast wilden feliciteren. Bij een glaasje en een hapje werden de contacten nog even aangehaald en ging ieder weer vol goede moed naar huis. Iedereen was weer opgeladen om de komende maand vol enthousiasme aan de campagne te gaan werken. We hopen en bidden dat we na 3 maart met nog meer bevlogen partijgenoten aan het bestuur deel mogen gaan nemen.

P130561671,2 kBimage/jpegdownload

Reacties op '10 jaar ChristenUnie'