Werkbezoek Gert-Jan Segers - een verslag II

Banner werkbezoek Segersdinsdag 07 februari 2017 21:13

Maandagmiddag 6 februari werd het werkbezoek van Gert-Jan Segers voortgezet in het Carillion in Nieuw-Lekkerland. De multifunctionaliteit van het gebouw werd nog eens benadrukt door de geluiden van de muzieklessen op de achtergrond.

Diverse vertegenwoordigers van schoolbesturen waren op uitnodiging aanwezig. Gert-Jan opende de middag door o.a. te stellen dat er geen onderscheid hoeft te zijn tussen openbaar en bijzonder onderwijs. Laten we alle vormen van onderwijs recht doen en bijzonder maken!

Ook hier werden meningen gedeeld en gevormd aan de hand van stellingen over de kleine-scholen-toeslag, pedagogiek, de vermeende verantwoordelijkheid van dorpsscholen en het antwoord op de krimp. Daarbij werd zeker gesteld dat de grootte van een school niets zegt over de kwaliteit van onderwijs en dat samenwerken nog geen fusie impliceert.

Gespreksleider Gert Lems heeft de middag afgesloten en gesteld dat het christelijk onderwijs gunnend en verbindend moet zijn en dat het openbaar onderwijs ondersteund dient te worden als men het christelijk onderwijs wil handhaven.  Onze hartelijke dank aan Gert-Jan Segers voor zijn deskundigheid en open houding. Wij wensen Gert-Jan en zijn team van harte God’s zegen voor de komende verkiezingen en wij zien hoop voor Nederland!