Verdiepingscursus christelijk-sociale politiek in Gorinchem

school_vmbo2vrijdag 28 januari 2011 19:09

Bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2010 heeft de christelijke politiek een forse klap gekregen. Heeft een christen nog wel wat te zoeken in de politiek in tijden van secularisatie? Zo ja, hoe bepaalt een christen dan zijn keuzes?

De ChristenUnie Kaderschool organiseert vanaf maandag 14 februari de cursus ‘Verdieping christelijk-sociale politiek’ in Gorinchem. Deze verdiepingscursus is een vervolg op de basiscursus ’Welkom bij de ChristenUnie’. Hierbij nodigen wij u van harte uit om deel te nemen aan deze cursus en zo een antwoord te vinden op uw vragen.

Tijdens vier avonden komen de volgende onderwerpen aan bod:

1. Geloof en politiek gaan samen
  2. Wat is christelijk-sociaal?
  3. Christelijke politiek in een niet-christelijke context
  4. Waar staat de ChristenUnie voor?

Bij deze vervolgcursus gaan we aan de slag met teksten van belangrijke christelijke politieke denkers en zoeken we de confrontatie met de huidige (seculiere) context.

Deze cursus vindt plaats op de maandagen 14 en 28 februari, 14 en 28 maart 2011 in Gorinchem.
Tijd: 19.45 – 22.00 uur
Kosten: € 50,-

Aanmelden kan via onze website: www.kaderschool.christenunie.nl/verdiepingscursus

Wanneer u niet in de gelegenheid bent geweest om de basiscursus te volgen, dan kunt u toch kennisnemen van de inhoud daarvan door de reader te bestellen die bij de basiscursus hoort. Geeft u dit dan aan op het aanmeldingsformulier. De kosten voor deze reader à € 5,- worden verrekend in de deelnemersbijdrage.

We hopen u te ontmoeten bij deze verdiepingscursus van de ChristenUnie Kaderschool!

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht