Stevige kieslijst voor ChristenUnie

platteland 3woensdag 25 november 2009 08:47

Op de goed bezochte extra ledenvergadering van de Kiesvereniging van de ChristenUnie Giessenlanden was er grote tevredenheid en instemming met de voorgestelde kandidatenlijst van 30 personen.
De commissie voor de kieslijst stelde een brede lijst samen met leden uit alle kernen, leeftijdsgroepen en kerkelijke achtergronden. De zittende raadsleden Jan Verspuij (fractieleider) en Leo Timmer werden met algemene instemming gekozen.

Simon de Leeuw, beoogd nieuw raadslid in de plaats van Leen Trouwborst.

Raadslid Leen Trouwborst stopt na een raadsperiode van 16 jaar en is lijstduwer. Als beoogd nieuw raadslid staat de heer Simon de Leeuw uit Noordeloos-Hoogblokland op plaats 3. De Leeuw adviseerde de laatste jaren de fractie en is een betrokken bestuurder. De heer Aart Schalk uit Schelluinen is nieuwkomer op nummer 4 en steunfractielid Peter Visser uit Noordeloos is de  nummer 5.  De lijst bevat 8 vrouwelijke kandidaten. Op plaats 6 staat de huidige bestuursvoorzitter mw. Lida van Rijn-van Essen uit Hoornaar. Overigens meldde de commissie in alle nuchterheid en ambitie:
We zijn met het behalen van hetzelfde aantal zetels van 3 tevreden, maar een 4e zetel gaan we zeker niet uit de weg.

Meer informatie over de a.s. raadsverkiezingen is te lezen onder het menu 'verkiezingen 2010'.

Speerpunten CU 2010-2014 versie 23_11_200976,4 kBapplication/pdfdownload
Verkiezingsprogr2010-2014 definitief versie 23_11_2009223,4 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Stevige kieslijst voor ChristenUnie'