ChristenUnie kiest voor “beter” in regio, niet voor “meer”.

platteland 1maandag 20 februari 2012 19:24

Op weg naar een gezamenlijke regionale visie 2030 van alle gemeenteraden in de regio Alblasserwaard-Vijfheerenlanden slaan de gezamenlijke ChristenUnie-fracties de handen ineen. Hoofdpunten uit hun eigen manifest zijn niet sturen op groei maar op meer kwaliteit, ga uit van de sociale cohesie en eigen karakter van de regio, en kijk ook over de eigen grenzen heen naar omliggende gemeenten in het gebied

Op 15 februari zijn de gemeenteraden van de 8 gemeenten van de regio Albasserwaard-Vijfheerenlanden bij elkaar op weg naar een gezamenlijke visie voor 2030. In Bleskensgraaf wordt een manifest gepresenteerd met als titel “Open, voor elkaar”. Dit manifest met bijbehorend regio-scenario geeft een mogelijk beeld van toekomst van de regio.
Ter voorbereiding op deze bijeenkomst en de komende besprekingen in de diverse gemeenteraden hebben fracties van ChristenUnie ook regionaal hun visie bepaald.

Deze visie is vertaald in een eigen manifest van 11 punten die als uitgangspunten zullen worden gebruikt. De ChristenUnie kiest hierin niet voor perse voor groei en meer, maar voor kwaliteit. Ook krimp hoeft niet als bedreiging te worden gezien, het kan ook kansen bieden. Niet elke kern of gemeente behoeft eigen voorzieningen te hebben. Maar de voorzieningen die er zijn moeten goed zijn en goed bereikbaar. Behoud de eigenheid van het landelijk gebied en de stedelijke rand. Deze gebieden kunnen elkaar juist versterken. De ChristenUnie wil vooral echte keuzes maken, van compromissen wordt de regio niet sterker.

Zie ook http://www.alblasserwaardvijfheerenlanden.nl/visie_2030

manifest CU regio 2012 def45,5 kBapplication/msworddownload

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht