Bedankt voor uw stem!

Fotos_kandidaten_vierkant1zaterdag 24 november 2018 09:59

Alle 3783 stemmers van Molenlanden die op onze kandidaten hebben gestemd willen wij bij deze hartelijk bedanken voor het in ons geschonken vertrouwen! Met bijna 12% meer stemmen dan de vorige verkiezingen is dat een zeer mooi resultaat waar we heel, heel erg dankbaar voor zijn.

Wij feliciteren Doe Mee Molenlanden met het behalen van de 7 zetels. Zij hebben het voor elkaar gekregen om de stemmers van de 2 gefuseerde partijen goed te bereiken en zelfs een zetel extra te bemachtigen. Als grootste partij zijn zij nu aan zet om te kijken welke coalitie het beste is voor heel Molenlanden. Ook wij zijn uitgenodigd om onze visie op de coalitievorming te geven.

Onze vijf raadsleden zijn allen met voorkeursstemmen gekozen. Dat is heel bijzonder en tegelijkertijd past het ook in het algehele beeld dat deze verkiezingen laten zien. Er is bij veel partijen heel divers gestemd op vele kandidaten. Je zou kunnen zeggen dat er o.a. ook kerngericht en op specifieke personen is gestemd. Meer dan bij voorgaande verkiezingen. Dat alles heeft er in geresulteerd dat er nu meer nieuwe raadsleden met voorkeursstemmen zijn gekozen. Voor de ChristenUnie Molenlanden zijn gekozen 1) Harry Stam, 2) Leo Timmer, 3) Erik Jonker, 4) Pieter van Bruggen en 5) Sanne Zijlstra.

Dit betekent ook dat een aantal kandidaten die hoog op onze lijst stonden niet als raadslid kunnen functioneren in de fractie. Dat is teleurstellend. Tegelijkertijd gaan we met groot vertrouwen als fractie onze verantwoordelijke taak op ons nemen. Dat doen we eensgezind met kundige en enthousiaste raadsleden die er helemaal voor gaan om Molenlanden goed op de kaart te zetten met christelijk-sociale politiek.

Wij gaan het vervolgproces in met het vertrouwen dat de kiezers ons hebben gegeven en in afhankelijkheid van God’s zegen daarin.

Hartelijke groet,

Harry Stam

De volledige uitslag van de verkiezingen kunt hier vinden: https://www.opwegnaarmolenlanden.nl/verkiezingen/verkiezingsnieuws#25